maanantai 23. helmikuuta 2015

Katse tulevassa: Aidosti asiakaslähtöinen?

Tänään tuli tutkintoon liittyvä henkilökohtaistamisasiakirja täytettäväksi. Sen verran huipulta tuntuu tämä puolentoista vuoden opiskelujaksomme, että nämä tulevaisuudessa siintävät tutkintoasiat eivät ihan yllä kärkeen ja tuntuvat jopa rasitteelta… Tänään kuitenkin kävi toisin. Pieni pystähtyminen selkeytti ajatusmassaa kun nettilomakkeelle piti täytää alustava tuotekehitysidea. Nyt näyttää siltä, että se liittyy aitoon asiakaslähtöisyyteen taloushallinnon palveluyrityksissä.

Menestyvä B2B-palveluyritys pystyy tuottamaan laadukkaissa prosesseissa palveluja liiketoimintamuodossa ja toimii luottamuksellisuutta korostavilla vuorovaikutuskentillä. Aidosti asiakaslähtöinen menestyvä palveluyritys on asiakastarpeesta segmentoinut asiakkaansa ja tietää missä segmentissä se on kilpailukykyinen.

Miten aidosti asiakaslähtöinen tilitoimisto vakuuttaa asiakkaansa asiantuntemuksestaan ja pätevyydestään? Nyt asiantuntemus ja osaaminen osoitetaan yleisimmin auktorisoinnilla ja suoritetuilla tutkinnoilla, tärkeimpänä KLT. Nämä säilyttävät varmasti merkityksensä, mutta ne eivät yksin taida uuden työn aikana riittää?

Ja mitä muuta vaaditaan palveluyrityksen, erityisesti tilitoimiston, aitoon asiakaslähtöisyyteen?

Huhti-kesäkuun toista opintojaksoa ja kommenttejanne odottaen!

1 kommentti:

  1. Onnittelut hyvästä kysymyksestä.

    Voiko sosiaalinen media tarjota tähän jotain uudenlaisia mahdollisuuksia? Miten tarinoiden voimaa voisi hyödyntää? Mitä me (asiakkaat), jotka käytämme tilitoimistoja, tähän vastaisimme?

    VastaaPoista

.